Bild på kundtjänstmedarbetare.

Kundservice

På denna sida hittar du information om förseningsersättning, hittegods och vår bokningssupport. Vänd dig till respektive länstrafikbolags kundtjänst för hjälp med andra frågor.

Två kvinnliga resenärer som undrar var tåget är någonstans.

Förseningsersättning

Du kan få ersättning om din resa blir försenad eller om den blir inställd. Ansökan om förseningsersättning ska göras till det trafikföretag som köpte din biljett av

 

Bild på tågvärd som står på perrongen och tittar in i kameran.

Upphittat

Har du glömt något ombord på våra tåg? Då vill vi såklart hjälpa dig att hitta det. Hittegods hanteras av tågoperatören SJ Krösa. 

Kontaktuppgifter till hittegodshanteringen

Telefonnummer: 08-578 848 00
Öppettider: Helgfria vardagar klockan 12.00-16.00.

 

Gå till hittegodshanteringen

Utlämningsställen för hittegods

Kalmar

Adress: Stationsgatan 5
Måndagar och fredagar klockan 10.30-17.00
Onsdagar klockan 12.30-19.00 

Nässjö

Adress: Järnvägsgatan 9 (våning 2 i stationshuset)
Måndag-fredag klockan 12.00-16.00

Linköping

Adress: Lokstallsgatan 9
Måndag-fredag klockan 12.00-16.00

Bild på pappa och son som sitter och tittar ut genom fönstret ombord på ett Krösatåg.

Bokningsupport Krösatågen

Bokningsupporten hjälper dig som har resplusbiljett att boka om din resa om den är helt eller delvis försenad. Supporten hanterar hela Krösatågssytemet för resplusbiljetter. 

Telefonnummer: 0771-444 300
Öppettider: helgfria vardagar klockan 05.45-22.30, lördag klockan 08.30-20.00 och söndagar klockan 07.45-22.00. 

Ring till bokningssupporten